Το πρώτο κουδούνι της φετινής σχολικής χρονιάς ήχησε με 700 τμήματα σχολείων λιγότερα από πέρυσι κι επομένως με λιγότερες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς. Όμως, η πολιτική των περικοπών και της αδιοριστίας δεν σταματάει εδώ. Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. δρομολογεί κι άλλες συγχωνεύσεις για λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών. Επεκτείνεται στο ολοήμερο σχολείο, στο οποίο επιτίθεται με μεγάλη σφοδρότητα.
Με εγκύκλιο που έστειλε την τρίτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων, το υπουργείο Παιδείας ζητά από τις διευθύνσεις των νηπιαγωγείων και των δημοτικών να τροποποιήσουν τη συγκρότηση των Τμημάτων του Ολοήμερου, αφού πρώτα καλέσουν τους γονείς των μαθητών να προσκομίσουν δικαιολογητικά ότι ανήκουν, κατά προτεραιότητα, στις παρακάτω κατηγορίες: αν είναι και οι δυο γονείς εργαζόμενοι ή αν είναι μονογονεϊκές οικογένειες, αν είναι εργαζόμενος ο ένας από τους δύο και ο άλλος άνεργος ή αν ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Δηλαδή, δεν θα γίνονται αποδεκτές όλες οι αιτήσεις για φοίτηση στο ολοήμερο. Τα κριτήρια μπαίνουν για να δικαιολογήσουν την απόρριψη των μαθητών.
Ταυτόχρονα, οι περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης ζητούν την αυστηρή τήρηση των διατάξεων για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, προκειμένου να εγκρίνουν τα τμήματα που θα λειτουργήσουν σε κάθε σχολική μονάδα. Υπάρχει πλαφόν κατώτατου αριθμού μαθητών για τα τμήματα ολοήμερου και δεν εγκρίνεται η λειτουργία ολιγομελών τμημάτων. Οι πρώτοι που την πληρώνουν είναι οι μαθητές που έχουν ανάγκη την πρωινή ζώνη (7πμ - 8πμ) και το διευρυμένο ωράριο (4μμ - 5:30μμ).
Μάλιστα, διακόπτεται η λειτουργία οποιουδήποτε τμήματος ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της σχολική χρονιάς, όπως είδαμε πολλές φορές πέρσι, αν διαπιστωθεί πως η ελλιπής φοίτηση κάποιων μαθητών ρίχνει τον αριθμό των φοιτούντων κάτω από το πλαφόν που έχει τεθεί. Με τα ηλεκτρονικά απουσιολόγια, που μεταβιβάζονται μέσω της σχολικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας «myschool», το κλείσιμο ενός τμήματος γίνεται σχεδόν αυτόματα.
Η μη έγκριση ή το κλείσιμο των ολιγομελών τμημάτων του ολοήμερου οδηγεί σε συγχωνεύσεις, σε πολυπληθή τμήματα και σε υπεραριθμίες εκπαιδευτικών. Αυτό σημαίνει ανατροπή όλου σχολικού προγράμματος, αφού ο εκπαιδευτικός που θα πρέπει να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο μπορεί να είναι ο δάσκαλος μιας τάξης ή μιας οποιασδήποτε ειδικότητας. Επίσης, επιμένουν στην ανελαστική εφαρμογή των ωρών αποχώρισης. Ένας μαθητής θα πρέπει να σχολάει είτε στις 3 είτε στις 4 είτε στις 5:30 στα σχολεία που έχουν διευρυμένο πρόγραμμα. Δεν επιτρέπεται να αποχωρεί διαφορετική ώρα κάποια μέρα μες στην εβδομάδα.
Όλοι αυτοί οι περιορισμοί αφήνουν πολλούς μαθητές εκτός ολοήμερου προγράμματος. Όταν δεν υπάρχουν παππούδες και γιαγιάδες που να μπορούν να αναλάβουν ότι θα έπρεπε να διασφαλίζει το κράτος, δηλαδή την καθημερινή μελέτη των σχολικών μαθημάτων και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών, οι γονείς, σε μια εποχή που δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν τα αναγκαία, αναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τα Κέντρα Φροντίδας και Μελέτης που ξεφυτρώνουν από παντού.
Για όλα αυτά φταίνε οι εκπαιδευτικοί, λέει η κυβέρνηση, που τάχα κόπτεται για την πρόοδο των μαθητών τόσο, που αν τους κάνει μια αγκαλιά, μπορεί και να τους πνίξει…
Υπερβολές; Όλα μπορούν να γίνουνε, αν δεν αντισταθούμε.